top of page
  • תמונת הסופר/תליאור עקירב

שיתוף פעולה מנצח


אני כל הזמן מקבל הצעות מאנשים שאני לא מכיר לעשות שיתוף פעולה, ומין הסתם איך אפשר לעשות עסקים עם אדם שאתה לא מכירזה הרי לא הגיוני כי איך אני יכול לשתף פעולה עם מישהו שאני לא מכיר ?

אתם יודעים בסוף בכל שיתוף פעולה יש חלוקת תפקידים...


מה זה שיתוף פעולה איכותי?


לדעתי הוא כולל 3 תנאים בסיסים: 1. הצלחה עבור צד אחד 2. הצלחה עבור צד שני 3. הצלחה עבור לקוח קצה.


מה זה אומר WIN עבור כל אחד מהצדדים ? זה אומר שמישהו כאן מרוויח זמן, כסף, שיווק, מעמד מכירה שעובד עבורו, לוגיסטיקה וייצור משודרגים או כל דבר אחר שייצר יתרון יחסי שהיה לפני השת"פ עבור כל אחד מהצדדים!

זה לא אומר שכולם צריכים לעשות הכל, נהפוכו כל אחד יכול לעשות מה שהוא טוב בו יותר…


מה זה אומר עבור הלקוח ?


שהלקוח קיבל שירות טוב יותר ומשודרג עם מערך תמיכה משמעותי. שהוא מקבל עבודה עם יותר מבן אדם אחד שהוא מקצר זמן ותהליכים שהוא מרוויח ידע נוסף ונקודת מבט נוספת מחשיבה שלא מייצרת בלבול עבור הלקוח.

כי כשמדובר במנגנון שיתוף פעולה שעובד אז כל מי שמשתף פעולה יודע שיש כאן חלק שהוא לוקח ויש חשיבה נוספת שכוללת עוד צדדים שיכולים לעזור לצמיחה הכוללת.


לדוגמא: כשזוג הורים משתפים פעולה אז הילד מקבל שירות טוב יותר, ההורה הזכרי (בד"כ האבא) מביא את התכונות שיש לו וההורה הנקבי (בד"כ האמא) מביא את הצדדים שיש לה להניע ולייצר צמיחה עבור הלקוח (במקרה הזה הילד, ולא חשוב כמה ההורים מצליחים הילד יכול להיות הרבה יותר מוצלח כתוצאה משיתוף הפעולה).


ואני חושב שעבודה שכוללת חשיבה משותפת צריכה לכלול זמן חשיבה משותף…בניית מנגנון שיהיה WIN WIN WIN עבור כולם. והילד יחווה בטחון כי לא יהיו לו מסרים מבלבלים מכיוון שכל אחד יודע מה החלק שלו ויש ישיבת מטה שמנהלת את הלקוח קצה במקרה הזה הילד.


חוסר שיתוף פעולה: מייצר מריבות, חוסר הסכמה, תוהו ובוהו וחוסר בטחון של הילד, וחוסר שביעות רצון של כולם (לצערי גם זה קורה בחיים ובמיוחד בבועה הישראלית, ראו את כמות המתגרשים בישראל).

ובד"כ זה יושב על ערכים שונים...ומכאן אנחנו חוזרים לנקודה שפתחתי איתה שכדי לעשות שיתוף פעולה עם מישהו חשוב להכיר אותו.


מה מחפשים בשיתוף פעולה אמיתי ?

1. להרוויח זמן לכולם. (אחד ישקיע אותו בשיווק, ואחד ישקיע אותו בייצור, ואחד ישקיע אותו בניהול ככה הרווחנו פי 3 זמן והדבר מייצר גדילה כלכלית עם יותר זמן פנוי לכולם ויותר זמן איכותי ללקוח) 2. שהצד השני ירוויח יותר כסף, יותר זמן, ויותר כוח. 3. שהלקוח יקבל את המוצר או השירות הטוב ביותר והמגוון ביותר. 4. שכולם יהיו יותר מקצועיים וישתפרו תוך עבודת מסטר מינד וחשיבה משותפת שתתרום לכולם.


בהצלחה!

0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page