top of page
  • תמונת הסופר/תליאור עקירב

פילוסופיה חדשה, מאת ג'ים רוהן

עודכן: 7 באפר׳ 2023

אחד הדברים הכי מדהימים זה לראות אחד כמו ג'ים רוהן שהגיע משום מקום להיות אחד האנשים המשפיעים בעולם. הוא נולד ב 1930 ונפטר בשנת 2009.

הרבה אנשים רואים בו כאחד מהראשונים שעסק בהתפתחות אישית והוא למעשה ממייסדי עולם האימון האישי והעסקי ובכלל הוא היה המנטור של כל המנטורים הגדולים בעולם.


ג'ים נחשב לאחד הפילוסופים העסקים הגדולים שהיו בעולם, אין אדם שלא קיבל מהידע שלו. הדבר הכי גדול שאהבתי אצל ג'ים רוהן זה את הצניעות שלו ואת הפשטות שלו. ואני חושב שאפשר ללמוד המון מהדרך שבה הוא העביר את הדברים.


על הפילוסופיה של ג'ים...

1. הוא האמין במטרות ויעדים.

2. הוא האמין בתכנון ובהיערכות ידועה מראש.

3. הוא האמין בפיתוח מיומנויות שבינהם היו דברים כמו:

**** מכירות

**** היכולת למצוא אנשים טובים - 2-3 אנשים טובים יחד שעובדים על משהו זה בלתי ניתן לעצירה.

**** הכרה - recognition

**** לתת פרסים - rewards על תוצאות קטנות, על ההתקדמות ולא רק על התוצאה הסופית.

**** הוא מאמין שאנחנו צריכים להיות עסוקים כל כך, שנכיר ביכולות של אנשים, ככה שלא נצטרך אותן ונוכל לפרגן ולהעביר להם הלאה את האמונה ולמעשה לעזור להם. לדעת לבזר סמכויות :)

**** אם עוזרים למספיק אנשים להשיג את מה שרוצים, אפשר להשיג כל מה שרוצים!

**** תקשורת בן אישית.

**** ללמוד לתת השראה לאנשים להתקדם.

**** והדבר הכי חשוב לעבוד על עצמך ולא על העבודה שלך' כדי לפתח מיומנויות חדשות.


וכמובן שיש עוד הרבה...


מספר ציטוטים שהם פילוסופיות עמוקות משנות חיים/עסקים וארגונים:


“Start from wherever you are and with whatever you’ve got.” - נגמרו הסיפורים תתחילו מאיפה שאתם ועם מה שיש לכם!


“If you don’t like how things are, change it! You’re not a tree.” אם אתם לא אוהבים איך הדברים נראים תשנו אותם, אתם לא עצים!


“Learning is the beginning of wealth. Learning is the beginning of health. Learning is the beginning of spirituality. Searching and learning is where the miracle process all begins.”

למידה היא ההתחלה של עושר, בריאות, רוחניות והיא גם הקסם שממנו הכל מתחיל!


“How long should you try? Until.” עד מתי להמשיך לנסות? עד ש...


"work harder on yourself than you do on your job" תשקיע בעצמך יותר מאשר אתה משקיע בעבודה שלך. כאשר ג'ים רוהן אומר למעשה לפתח מיומנויות וללמוד בשביל להיות חכם יותר כי השכר שלך מושפע מהערך שאתה מביא לשוק.


“We get paid for bringing value to the marketplace. It takes time, but we get paid for the value, not the time.” בקיצור אנחנו לא מתוגמלים על הזמן שלנו אלא על הערך שאנחנו מביאים לשוק


"Even if you are new in sales, you can make up in numbers what you lack in skills." גם אם אתם חדשים במכירות אתם יכולים לפצות על החסרונות שלכם עם מספרים. אם נניח מישהו סוגר 9 מתוך 10 שיחות מכירה ואתם רק 1/10 אתם עדיין יכולים לנצח אם תעשו 100 שיחות מכירה. "Do whatever you have to do as quickly as you can, so you can do whatever you WANT to do, for as long as you can." תעשו מה שאתם חייבים לעשות כמה שיותר מהר כדי שתוכלו לעשות מה שאתם רוצים כמה שאתם רוצים.


"Profits Are Better Than Wages" רווחים טובים יותר ממשכורת.


"Goals are like a magnet." מטרות הן כמו מגנט.


"sowing and reaping" - לקצור ולזרוע. בעניין הזה הוא כל הזמן דיבר על כך שחלק מהזרעים שאנחנו זורעים הציפורים אוכלות אותם וזאת בחירה שלנו אם לרדוף אחרי הציפורים או להמשיך לזרוע. כשהוא מדבר על זרעים זה הפעולות שאנחנו עושים וככל שנעשה יותר בסוף חלק יתפסו ומי שיפסיק לזרוע לא יצליח.


"the season of life" עונות השנה, הוא תמיד דיבר על כך שכל אחד עובר את כלה עונות ואחרי כל חורף מגיע אביב ואחרי הקיץ מגיע הסתו. החורף יכול להיות בכל תחום בחיים בזוגיות, במשפחה, בכסף, בעבודה, בזמן או בכל דבר. ולא להבין שככה הדברים בנויים זה לא להבין את החיים. אז אין מה להיבהל מחורף או חושך כי תמיד אחרי זה יגיעו ימים טובים יותר. חייבים להכיר בעובדה הזאת שלכל אחד יהיה חושך או אור בחייו.



בנימה זו אסיים ואני רוצה לצרף פרק שלם על ג'ים רוהן




בהצלחה

ליאור.

0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page